Visul unei relatii trecute. Cum iti influenteaza trecutul relatiile tale actuale ?

rainy day

Astazi e o zi ploioasa. Fiecare strop e o amintire a unui sentiment bine sadit in trecut, iar prezentul este cel care are de suferit. Subconstientul ne transmite in vis diferite informatii pretioase despre temerile noastre, despre modul cum percepem actiunile de zi cu zi si mai ales despre suferintele care ne fac sa ne comportam dupa un anumit tipar sau mai bine zis un cerc vicios. De multe ori mi se intampla sa visez ca si cum cineva ar face ” cut-paste ” din gandurile si emotiile mele. Daca intr-o zi am vazut o piscina frumoasa pe site-ul unui hotel, am discutat despre minciuna cu un prieten si apoi mi-a trecut prin cap sa-i caut in telefon partenerului meu, seara supriza visului: visez ca merg cu partenerul meu intr-un living superb care are o piscina ultra-moderna incorporata in podea , ajungem sa ne certam si sa-l banuiesc ca ma minte si apoi sa-i descopar in telefon o minciuna despre fostele lui relatii. Prima impresie e de mind-fuck !

De unde subconstientul le-a legat si le-a pus in forma aceasta?

Ce vrea el sa-mi comunice despre mine si trairile mele?

Ce inseamna pentru mine minciuna si ce fel de experiente trecute s-au impregnat in subconstientul meu?

Ce-mi transmite dorinta de a-l verifica pe partenerul meu?

Ce ma impiedica sa accept fostele lui relatii ?

 

…si lista de intrebari poate continua in functie de visul pe care l-ai avut. Fii atent la visele tale, ele iti comunica intotdeauna ceea ce tu inmagazinezi in subconstientul tau. Ca sa revin la visul meu, am realizat ca am luat cu mine o serie de emotii si sentimente toxice: furie, ura,  respingere, dileme si sacrificiu, durere, tristete, razbunare,  lupta interioara, suspiciune, minciuna , amenintari, cearta , mandrie, orgoliu etc. Ele au fost candva active, acum sunt doar picaturi de ploaie cand apa cea linistita si lina devine tulbure din cauza lor. Problema e cand tot income-ul e constituit din sentimente toxice iar tu le traduci ca fiind „iubire inca nedezvaluita „.  Cand speri ca prin tine celalalt se va schimba si o sa vada adevarul pe care tot incerci sa i-l explici de atata timp.

Una din greselile pe care si eu le-am facut in relatiile mele este dorinta inimaginabil de pregnanta de a-l schimba pe celalalt intr-o varianta mai buna a lui. Alteori ma chinuiam cateva luni, alteori rezitam eroic 1an-2 si pana la urma ceea ce reuseam defapt e sa ma schimb pe mine. De la o persoana vesela si activa, zambitoare si atenta la mine  … la o persoana obosita, incapatanata si criticanta care site tot ce-i mai bine pentru ceilalti si nu se da batatuta pana cand nu obtine ceea ce EA vrea nu au NEVOIE ceilalti.

O alta greseala pe care am facut-o este sa pun NEVOIA MEA mai presus decat Nevoile celor din jurul meu. Si aici as vrea sa fac diferenta intre a-ti cunoaste nevoile si a te proteja pe tine ( la modul cel mai sanatos ) si  a-ti impune nevoia de a te simti valoros/a , apreciat, util si iubit cu forta in calea dezvoltarii celuilalt.  Tuturor ni se pare ca problemele noastre sunt cele mai importante, cele mai grave si cele mai greu de rezolvat. Tocmai aceasta perceptie ne face sa devenim egoisti si incapatanati, alteori ne impinge sa dam vina pe cei din jurul nostru, fiind o piedica in calea rezolvarii noastre.

 

Se zice ca o relatie este functionala atunci cand ambii parteneri se dezvolta, iar cand acest proces se incheie nu mai exista nimic functional ca sa-i tina impreuna pe acestia.

Cum este in cazul relatiilor toxice?

Ce se-ntampla cu asteptarile partenerilor?

Cine  greseste mai mult?

Cine e mai responsabil sa restabileasca echilibrul?

Cine face primul pas?

Am putea afla multe despre dinamica unei relatii toxice, insa as vrea in acest articol sa ma asez in special pe influenta care o poate avea in prezent. Daca in trecut in relatiile tale ai facut ca si mine, cel putin una din greselile de mai sus si nu ti-ai invatat lectia evolutiei probabil  acesta este unul din factorii care te-a facut sa iesi din aceea relatie.

Dar ce faci in continuare?

Cum sunt relatiile tale astazi?

Iti mai doresti sa  faci mici ajustari partenerului tau?

Iti mai scapa o vorba lipsita de compasiune ?

Ce sentimente toxice aduci acum in relatia ta ?

Ecoul unui esec este ecoul unei relatii din care nu intelegi nimic. E ca si cum ai viziona un film petrecut in anii ‘ 80 si nimeni nu-ti spune care este personajul principal, care este actiunea, cine sunt personajele, care este tema principala a filmului, de ce se termina intr-un anume mod si ce vrea defapt regizorul sa transmita publicului prin acel film. Daca ar fi sa vezi relatia ta trecuta ca pe un film iti trebuie indicii care sa te conduca la  descifrarea tuturor necunoscutelor de mai sus.  Consider psihoterapia ca fiind deosebit de utila in analiza acestui proces . Psihoterapeutul te poate ajuta sa folosesti o telecomanda pentru vizionarea ” filmului trecutului „. Te poti axa pe momente cheie pe care sa le analizezi si sa le dai o forma integrativa. Ai butoanele STOP-PLAY- FORWARD-PAUSE pe care le poti folosi in timpul terapiei.

 

Mi-au trebuit ani de zile sa imi analizez sentimentele ingropate de frica, mi-au trebuit ani de zile de citit si studiat , am facut o gramada de experimente cu mine si cu ceilalti in goana dupa raspunsuri…si trebuie sa recunosc ca acest proces nu se incheie aici. Defapt, nici nu as vrea sa se incheie fiindca asa ma simt vie, ma simt o creatie in plina desfasurare care asemeni nisipului niciodata nu are o forma stabila. Au fost furtuni in viata mea care m-au  sfaramitat in mii si mii de particule de nisip , insa intotdeauna m-am adunat si am construit o duna de nisip imensa si urcandu-ma in varf am reusit sa vad sus si sa privesc cu recunostiinta la ce a ramas jos si nu imi mai este util. Cineva zicea ca suferinta te inobileaza, eu zic ca nobil este cel care alege intotdeauna constient.  Relatiile noastre cu cei din jur sunt indeosebi subiecte delicate. Ne deschidem in fata prietenilor, familiei apoi incercam sa ne apropiem cu pasi micuti de cineva care inspira incredere. Ne dezvaluim, ne indragostim  si il descoperim pe celalalt… apoi apare un val negru din trecut. Un val de comportamente, un cerc vicios de temeri care nu te lasa sa fii tu insuti..care-ti dicteaza ca nu meriti, ca nu esti bun de nimic, ca nu ai sa-i faci fata acestei noi sanse, ca celalalt te minte, te inseala , te uraste si apoi iti dai seama ca oglinda partenerului este defapt ceea ce tu ai sadit atatia ani in tine si  acum cand ai ocazia sa le analizezi si sa vezi daca nu cumva ele sunt FALSE..fugi si accepti melodia cu aceleasi versuri. Nu pentru ca-ti place aceea melodie ci pentru ca te-ai obisnuit sa o auzi , e ca o placa stricata de la pick-up.

Si psihologii sunt oameni.. se indragostesc, dau gres, plang, sufera si au asteptari de la cei din jurul lor.  Ceea ce dobandesc voit este capacitatea de a fi constienti si a gestiona emotiile omenesti pe care le traiesc. Cand iti dai seama  de ce faci ceea ce faci, de ce simti ceea ce simti, de unde vine un anumit comportament devi mai puternic , devi propriul tau conducator de locomotiva. Tu poti decide ce iti este util sa  cari cu tine in fiecare compartiment, ce inseamna iertatarea si defapt cine are nevoie mai mult de ea (tu sau ceilalti ), inveti sa te accepti pe tine si sa te iubesti…apoi descoperi ca exista ceva mai mult decat nevoile egotice, exista daruinta, pasiunea si empatie pentru ceilalti. Inveti sa te iubesti apoi sa reversi iubirea in bratele celorlalti fara un motiv anume. Accepti cand cazi si inveti CUM sa te ridici, inveti sa accepti suisurile si coborasurile si inveti ca exista limite sanatoase pe care le poti creea in relatie cu ceilalti. Inveti sa-ti explorezi granitele si sa devii flexibil. Inveti sa devii OBSERVATOR mai degraba decat un motiv de schimbare. Inveti ca mintea are nevoie de ganduri sanatoase si ca nu toate gandurile care-ti trec prin cap au o valoare negativa.  Cea mai importanta lectie este sa continui sa-ti dezvolti un proces de evolutie in toate aspectele vietii tale. Uneori ai nevoie de un mentor, o persoana care sa te ajute sa analizezi, alteori te poti incredere in fortele proprii care-ti trimit impulsuri despre CUM, CE, CAT, UNDE, CINE, DE UNDE etc , iar cu aceste informatii inveti sa creezi un castel, defapt inveti sa te creezi pe tine ca o opera de arta.  De cele mai multe orirecunoastem persoanele ( opere de arta) : sunt calme, sunt zambitoare si in primul rand te asculta , pun intrebari relevante si intotdeauna incep propozitia formuland aspectele pozitive , fac remarci asupra comportamentului nu asupra persoanei, definesc clar ceea ce au  nevoie si exprima pe intelesul celorlalti, vorbesc atunci cand e necesar in rest exprima prin limbajul non-verbal… (etc ).

 

Chiar daca iti doresti sa ingropi ranile trecutului ele iti vor influenta relatiile tale actuale atata timp cand nu ai curajul sa le infrunti, sa le analizezi si sa le dai o valoare din care pot extrage concluzii utile spre evolutia ta in procesul devenirii unei persoane mai bune. Daca ai nevoie de timp , daca ai nevoie sa informatii sau orice nevoie pe care o identifici si e deosebit de utila..atunci fa ce-ti sta in putinta pentru a merge mai departe. Rupe cercul vicios al comportamentului, sparge convingerile false care ti-au condus viata, integreaza calitatile pe care le ai si dezvolta-ti obiceiuri noi. Ingrijeste-te de sufletul tau, de corpul tau si de mintea ta.  Fa din tine o OPERA DE ARTA! Folosesti culori din trecut , foloseste unelte din prezent si pune pasiune cu gandul la un viitor mai bun !

 

PS: Daca ti-a placut articolul de astazi, daca ai intrebari sau iti doresti sa afli mai multe despre un aspect specific al relatiilor din trecut si influentelor lor in viata de zi cu zi, lasa-mi un commentariu iar eu iti voi raspunde . Nu uita sa sharuiesti informatia cu prietenii tai !

 

Cu prietenie,

Lorra

 

4 comentarii la “Visul unei relatii trecute. Cum iti influenteaza trecutul relatiile tale actuale ?

  1. Un subiect de interes si actualitate pentru mine 🙂 un viitor subiect de discutie pentruu viitoarele intalniri.
    Umbrele trecutului inca ma urmaresc, ranile desi s-a format o crusta, dedesupt rana inca e vie, inca nu as putea vorbi nici despre cicatricii… si asta ma cam tine in loc de la orice .
    Cum sa scapi de bagajul ala de sentimente negative, care in final se revarsa tot asupra ta… si devine si mai frustrant. iar razbunarea nu doar ca e razbunarea prostului, dar nici macar nu e o solutie reala pentru evolutia ta.

  2. Cred ca zilele acestea am experimentat ceva foarte interesant legat de relatiile vechi si de semnele care le transmite sufletul prin corp ca sa ne arate ca exista un blocaj undeva.
    In 2009 am cunoscut un barbat insurat de care m-am indragostit. A fost relatie la distanta 2 ani, si cu bune si cu rele.
    Simteam ca el este iubirea vietii mele, plusurile si minusurile erau in perfect echilibru, distanta nu era deloc un impediment in fata dragostei noastre.
    Dar in momentul in care a luat hotararea sa divorteze (presupun ca nu era pregatit atat cat spunea ca este) ba imi spunea ca ma iubeste si a plecat de la ea, ba ca s-a intors la ea, primul episod fiind chiar pe 24 decembrie.
    Acea perioada m-a daramat atat de tare incat atunci cand au divortat am inceput sa plang si nu de fericire, sentimentele acelea puternice de iubire nu au revenit.
    Ma gandesc si acum aproape zilnic la el si la „ce frumos era” iar Fortele Universului care sunt vesnic in miscare au facut in asa fel incat zilele acestea sa treaca din nou prin orasul in care locuiesc si mai mult, sa ne putem vedea.
    Eram incantata de intalnire pentru ca nu il vazusem de mult si mi-a ramas drag.
    Exact in ziua cu intalnirea a inceput sa imi curga nasul si sa ma doara capul, ochii.
    Pe toata durata intalnirii am simtit o tensiune foarte mare si stres dar si o legatura care inca exista intre noi. I-am spus exact ceea ce simt si ca nu cred ca as putea fi cu el din nou desi exista sentimente.
    In ziua dupa plecare m-am simtit usurata sufleteste, sanatatea s-a imbunatatit considerabil dar inca tot nu stiu cum sa rezolv acea problema cu trecutul.

Lasă un răspuns

